Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

"Jag vill se mindre trendstyrd reklam"

Publicerad: 2 Januari 2018, 06:00
Uppdaterad: 2 Januari 2018, 13:18

Volts cd Helena Leach. Foto: Janne Næss

NYÅRSFRÅGAN. Volts cd Helena Leach hoppas att mängden oengagerade influencersamarbeten ska minska 2018. "Det strösslas vilt med dem", menar cd:n.


Ämnen i artikeln:

Volt

Vilken var den största branschhändelsen 2017?

– #Metoo definitivt. Tror det kommer påverka både på arbetsplatser och kampanjers utformning under 2018.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– Leva i nuet. En plattityd, men extremt svårt att efterleva. Det ska jag försöka göra mer av nästa år.

Om du ska sia om 2018, vad tror du kommer definiera nästa år?

–Jag vill gärna se mindre av trendstyrd reklam och mer av särskiljande kommunikation som bygger på varumärkens respektive styrkor. Och slipper också gärna att bli utsatt för oengagerade influencersamarbeten, som det strösslas vilt med för tillfället. Sen tycker jag det ska bli intressant att se hur immersiva medier och teknikbaserade lösningar kommer utvecklas, effektiviseras och användas på ett mer inkluderande sätt. Slutligen tror jag att vi kommer få se mer animerad varumärkesbyggande design.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Volt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev