Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

”Jag ska driva King i samma anda”

Publicerad: 29 september 2010, 13:26
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

Kings nytillträdda vd Lina Söderqvist ska jobba ännu hårdare för glada medarbetare, nöjda kunder och ännu bättre reklam.


Projektledaren Lina Söderqvist tog nyligen över efter grundaren Sunit Mehrotra, som släpper vd-rollen för att istället fokusera på kundansvaret och byråns affärsutveckling.

– Jag har jobbat på King i fyra år och gillar byrån som den är. Jag ska driva den vidare i samma anda, men exakt hur får jag se. Jag ska jobba ännu hårdare med att få folk att tycka att det är roligt att gå till jobbet, för nöjda kunder och bra reklam.

Lina Söderqvist har arbetat i reklambyråvärlden ända sedan hon tog sin civilekonomexamen på Handels i Göteborg för 16 år sedan. Först var hon på Göteborgsbyrån Bengtson & Lyberg och därefter flyttade hon till Stockholm och började på Leo Burnett med ansvar för bland annat McDonalds konto. Under it-kraschen startade hon byrån Marrakech tillsammans med tre kollegor innan hon landade på King år 2006.

– Min karriär har handlat om att vara projektledare och inte om att vara vd, men självklart har jag nytta av projektledarerfarenheten i vd-jobbet, men det är helt nytt för mig så det känns jättespännande, säger Lina Söderqvist.

Under en tid var hon dock tillförordnad vd på Marrakech.

– Då var det lågkonjunktur och handlade om att avskeda folk, på King är vi i ett helt annat läge. Vi har inga officiella siffror, men King har en hög lönsamhet.

Synnöve Almer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev