Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

”Jag är skrockfull – men hoppas”

Fyra lejon kammade Åkestam Holst hem vid gårdagens prisutdelningar. ”Det är fantastiskt”, säger Kenneth Adenskog, projektledare på Åkestam Holst.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 21 Juni 2011, 07:31
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:06

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2011Åkestam Holst

Fem nomineringar resulterade i totalt två silver och två brons för Åkestam Holst i Cannes Lions Direct-kategori. Det blev två silver och ett brons för Postens ”Ljudet av grönt” och brons för ”Levande julkort”.

Byrån fick ytterligare ett silver för den uppmärksammade ”Human Jukebox” för Pause Ljud & Bild.

– Det här är ett bra slut på reklamåret 2010/2011 och en bra start på reklamåret 2011/2012, säger Kenneth Adenskog till dagensmedia.se.

– Vi är mycket stolta och superlyckliga över denna fina start på vm i reklam.

Vad är det i Postens kampanjer som gör att de går hem?

– Det är idogt arbete och en fantastisk uppdragsgivare. Vi får jobba seriöst och hårt med dem, vilket ger lyckad reklam. Ofta kan stora kunder vara svåra att arbeta med, men våra största – ATG och Posten – är de mest smidiga kunderna. De har en vilja att göra bra jobb, som också blir kommersiellt gångbara.

Åkestam Holst fick idag även tre nomineringar i Cyber. Två för just Posten och en för Pause Ljud & Bild.

Vad tror du om era vinstchanser?

– Jag är rätt skrockfull, men jag hoppas att vi får något stort där. Annars blir jag lite besviken.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.