Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

IUM startar sökordsbyrå

Publicerad: 16 Februari 2011, 08:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

IPG:s internationella SEM/SEO-byrå, Reprise Media, startar upp inom Initiative Universal i början av mars.


Ämnen i artikeln:

Initiative UniversalIUM

IUM har tidigare jobbat med SEO/SEM på nordisk nivå, med Danmark som hub. Men från och med i mars får IUM Sverige in kompetensen lokalt, då Inter Publics globala SEM/SEO-byrå Reprise Media startar upp Sverige.

– Reprise Media är ett globalt täckande nätverk som gör att vi kan höja våra volymer och knyta ihop det globala med det lokala. Nu tar vi upp konkurrensen med de stora närverken vilket är klart intressant för många internationella företag, säger Urban Hilding, vd för IUM, till dagensmedia.se.

Huvudansvarig för Reprise Media i Sverige blir Fredrik Forsberg som rekryterats från Getupdated. Sökspecialisten Therese Frödén är också med från start men fler rekryteringar är att vänta inom den närmsta tiden.

SEO/SEM-branschen har ett ganska solkigt rykte. Återkommande är fallen där oseriösa företag använt tveksamma eller olagliga metoder för att driva trafik och få upp kunderna på Googles söklista. Att branschen nu blir en del av de stora nätverken tror Urban Hilding legitimiserar branschen på ett helt nytt sätt.

– Man pratar om digitala medier och traditionella medier men sannigen är ju den att digitala medier är lika traditionella som print och bio i dag. SEO/SEM är i dag där internet var i går, snabbt växande och väldigt viktigt. Har man inte förmågan att fånga upp trafiken på nätet som den traditionella marknadsföringen skapar så förlorar man mycket.

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Initiative UniversalIUM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.