Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

IUM om H&M: ”Roligt med fortsatt förtroende”

Mediebyrån Initiative Universal fick en fin julklapp innan julhelgen – storkunden H&M valde att förlänga med byrån.


Publicerad 2011-12-27 08:52
Uppdaterad 2015-12-06 14:37

Ämnen i artikeln:

H M

Dela artikeln:

Efter sju år med IUM valde H&M att gå ut i en mediebyråpitch. IUM var en av fem byråer som slogs om uppdraget och alldeles innan julhelgerna valde konfektionsjätten att förlänga avtalet.

– När man försvarar ett uppdrag, när man matchats mot sina konkurrenter och får fortsatt förtroende, då är det förstås oerhört positivt, säger Urban Hilding, vd på IUM.

H&M är omsättningsmässigt en av IUM:s största kunder.    

– Sedan handlar det inte bara om omsättning, utan också om samarbetet, hur nära och prestigelöst man kan jobba tillsammans. Vårt samarbete med H&M är väldigt bra.

Henrik Widell

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.