måndag20 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Isobar ska förnya O'boy

Publicerad: 15 oktober 2014, 10:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25

Isobar blir ny huvudbyrå för O'boy. Inom ramen för uppdraget ingår bland annat att ta fram ett helt nytt kommunikationskoncept för den klassiska chokladdrycken.

Ämnen i artikeln:

Isobar

DT

Dante Thomsen


O'boy lanserades av Findus 1959 och i dag ägs varumärket av Mondelez International.

Nu, kan Dagens Media berätta, står det klart Isobar, som är en del av Aegis-nätverket, blir ny huvudbyrå för O'boy.

Inom ramen för uppdraget ingår bland annat att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för den klassiska chokladdrycken.

– Vi har haft Mondelez som kund sedan slutet av förra året och då gjorde vi en kampanj för O'boy. Vi är också ansvariga för det strategiska och taktiska arbetet i Oboy's sociala kanaler. Nu har vi fått förtroendet att ta fram ett nytt kommunikationskoncept och förhoppningsvis fortsätter vi arbeta med deras kampanjer även i framtiden, säger Charlotte Ekman, kundansvarig för O'boy på Isobar, till Dagens Media.

Hur känns det?

– Jätteroligt. Det är en spännande produkt och ett folkkärt varumärke. Nästan alla har en relation till O’boy.

Hur blir framtidens O'boy?

– Vi är i uppstartsfasen nu så vi är inte klara med de tankarna än, så jag får återkomma med det.

När räknar ni med att vara färdiga med det nya konceptet?

– Vi ska jobba med det under hösten.

Arbetsgrupp

Alexander Kercevic (Produktionsledare)

Canan Yasar (PR-konsult)

Cecilia Högkvist (Copywriter)

Charlotte Ekman (Kundansvarig/Projektledare)

Hanna Brandt Parkvall (Community Management)

Jonas Sjöström (Strateg)

Petra Muda (Art Director)

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev