Byråer
Isobar ska förnya O'boy
Publicerad: 15 oktober 2014, 10:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
Isobar blir ny huvudbyrå för O'boy. Inom ramen för uppdraget ingår bland annat att ta fram ett helt nytt kommunikationskoncept för den klassiska chokladdrycken.
Ämnen i artikeln:
IsobarDT
Dante Thomsen
O'boy lanserades av Findus 1959 och i dag ägs varumärket av Mondelez International.
Nu, kan Dagens Media berätta, står det klart Isobar, som är en del av Aegis-nätverket, blir ny huvudbyrå för O'boy.
Inom ramen för uppdraget ingår bland annat att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för den klassiska chokladdrycken.
– Vi har haft Mondelez som kund sedan slutet av förra året och då gjorde vi en kampanj för O'boy. Vi är också ansvariga för det strategiska och taktiska arbetet i Oboy's sociala kanaler. Nu har vi fått förtroendet att ta fram ett nytt kommunikationskoncept och förhoppningsvis fortsätter vi arbeta med deras kampanjer även i framtiden, säger Charlotte Ekman, kundansvarig för O'boy på Isobar, till Dagens Media.
Hur känns det?
– Jätteroligt. Det är en spännande produkt och ett folkkärt varumärke. Nästan alla har en relation till O’boy.
Hur blir framtidens O'boy?
– Vi är i uppstartsfasen nu så vi är inte klara med de tankarna än, så jag får återkomma med det.
När räknar ni med att vara färdiga med det nya konceptet?
– Vi ska jobba med det under hösten.
Arbetsgrupp
Alexander Kercevic (Produktionsledare)
Canan Yasar (PR-konsult)
Cecilia Högkvist (Copywriter)
Charlotte Ekman (Kundansvarig/Projektledare)
Hanna Brandt Parkvall (Community Management)
Jonas Sjöström (Strateg)
Petra Muda (Art Director)