Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Isobar öppnar i Göteborg

Publicerad: 30 Juni 2017, 11:08
Uppdaterad: 30 Juni 2017, 11:11

"Viktigt att fortsätta utmana mer traditionella byråe", säger vd Jens Rundkvist om vägen framåt för Isobar.

Byrån Isobar expanderar och slår upp kontor även i Göteborg. "Vi ser en möjlig tillväxt och affärsmöjlighet där", säger Isobars vd, Jens Rundkvist, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Isobar

Kommunikationsbyrån Isobar har på tre år närmare dubblerat sin omsättning. Under 2016 rapporterade byrån en omsättning på 100 miljoner kronor och en byråintäkt på 46 miljoner kronor.

Vd Jens Rundkvist förväntar sig ett framgångsrikt år även 2017 med en ökad tillväxt på 20 procent och efter sommaren etablerar man byrån även i Göteborg.

– Vi har haft som strategi och tydlig idé om att vi för eller ska öppna upp kontor i Göteborg, där både Iprospect, Vizeum och Carat är etablerade. Det handlar dels om att skapa ett komplett erbjudande mellan alla byråer inom Dentsu Aegis och dels om att vi ser en möjlig tillväxt och affärsmöjlighet där, säger Jens Rundkvist, vd på Isobar, till Dagens Media.

Alexander Sintorn, som närmast kommer från reklambyrån Dear Friends, tillträder som byråchef den 21 augusti och tanken är att vara ”up and running” i början av 2018.

Ni har ökat intäkterna och omsättning de senaste tre åren, hur då?

– Vi har varit modiga och har lanserat nya tjänster och produkter på marknaden. Vi är väldigt kundfokuserade och jobbar med datadriven kreativitet och ett brett holistiskt erbjudande, utan att tappa vårt digitala DNA. Det har landat väldigt bra och jag skulle vilja säga att vi nog är framtidens byrå.

Hur ska ni fortsätta jobba framåt?

– Vi måste kunna leverera på kommunikationen genom hela köpresan och hitta smarta synergier mellan digital och traditionell kommunikation. Vi måste också fortsätta leda kunder och vinna uppdrag där vi kan få använda vår expertis att jobba holistiskt med strategisk och kreativ höjd. Samtidigt det viktigt att fortsätta utmana mer traditionella byråer, att våga gå utan för boxen.

Vad är Isobars största utmaning?

– Det är precis som för många andra byråer, att hitta talanger. Det gäller att hitta rätt personer som kan fortsätta driva de moment vi har och som har kunskap om att jobba med de tjänster som vi erbjuder.

Om Isobar:

Isobar Sverige bildades i slutet av 2013 genom en sammanslagning av flera Dentsu Aegis Network-byråer inom områdena reklam, pr och webb. Globalt består byrån av närmare 6 000 personer på̊ 45 marknader och som i sin tur är en del av Dentsu Aegis Network. I Sverige jobbar Isobar med varumärken som Kia Motors, Mondelez, Netflix, Coca-Cola, Fortum och Betsson Group.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Isobar

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.