Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

IQ väljer Perfect Fools

Reklambyrån Perfect Fools. foto: pressfoto

För knappt en månad sedan avslutade de samarbetet med Forsman & Bodenfors – nu står det klart att IQ väljer reklambyrån Perfect Fools som ny partner.


Publicerad 2018-05-23 11:30
Uppdaterad 2018-05-23 11:30

Ämnen i artikeln:

IQ

Dela artikeln:

I 12 år har IQ och Forsman & Bodenfors haft ett samarbete där de tagit fram en rad prisade kampanjer – ett samarbete som officiellt avslutades i början av maj 2018. IQ gick därmed ut på jakt efter en ny byrå.

Och nu är jakten över – IQ väljer reklambyrån Perfect Fools som sin nya samarbetspartner. Uppdraget innebär ett helhetsgrepp kring den externa kommunikationen på både en strategisk och kreativ nivå.

–  Vi är väldigt glada över att inleda ett samarbete med Perfect Fools. De har en digital spetskompetens såväl som bred kommunikationskunskap och är den perfekta partnern för oss på IQ i arbetet att ta fram relevant, engagerande och aktiveringsdriven kommunikation i framtiden, säger Karin Hagman, vd på IQ, i ett pressmeddelande.

Samarbetet påbörjas omgående och de första uttagen beräknas bli synliga under hösten 2018.

– IQ har genom åren gjort kommunikation som med mod och fingertoppskänsla belyst en fråga som berör oss alla. Tack vare vår erfarenhet av aktiveringsdriven kommunikation hoppas vi kunna tillföra en ny dimension genom att få människor att inte bara reflektera över sitt alkoholbeteende utan även skapa verkligt agerande, säger Ann Ystén vd på Perfect Fools, i pressmeddelandet.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.