IQ väljer Perfect Fools

2018-05-23 13:30  
Reklambyrån Perfect Fools. foto: pressfoto

För knappt en månad sedan avslutade de samarbetet med Forsman & Bodenfors – nu står det klart att IQ väljer reklambyrån Perfect Fools som ny partner.

I 12 år har IQ och Forsman & Bodenfors haft ett samarbete där de tagit fram en rad prisade kampanjer – ett samarbete som officiellt avslutades i början av maj 2018. IQ gick därmed ut på jakt efter en ny byrå.

Och nu är jakten över – IQ väljer reklambyrån Perfect Fools som sin nya samarbetspartner. Uppdraget innebär ett helhetsgrepp kring den externa kommunikationen på både en strategisk och kreativ nivå.

–  Vi är väldigt glada över att inleda ett samarbete med Perfect Fools. De har en digital spetskompetens såväl som bred kommunikationskunskap och är den perfekta partnern för oss på IQ i arbetet att ta fram relevant, engagerande och aktiveringsdriven kommunikation i framtiden, säger Karin Hagman, vd på IQ, i ett pressmeddelande.

Samarbetet påbörjas omgående och de första uttagen beräknas bli synliga under hösten 2018.

– IQ har genom åren gjort kommunikation som med mod och fingertoppskänsla belyst en fråga som berör oss alla. Tack vare vår erfarenhet av aktiveringsdriven kommunikation hoppas vi kunna tillföra en ny dimension genom att få människor att inte bara reflektera över sitt alkoholbeteende utan även skapa verkligt agerande, säger Ann Ystén vd på Perfect Fools, i pressmeddelandet.

Christopher Karlsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt