Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

IQ och Forsman & Bodenfors bryter med varandra

Publicerad: 4 Maj 2018, 09:23
Uppdaterad: 4 Maj 2018, 09:36

Efter ett 12 år långt samarbete med reklambyrån Forsman & Bodenfors letar IQ nu ny byrå.


Ämnen i artikeln:

IQForsman Bodenfors

I 12 år har IQ och Forsman & Bodenfors haft ett samarbete där de tagit fram en rad prisade kampanjer. Nu har dock de båda valt att bryta med varandra och IQ går därmed ut i byråpitch för att leta efter en ny kommunikationsbyrå.

– Vi är jättenöjda med Forsman & Bodenfors och vi har gjort jättebra kommunikation tillsammans, så det ligger inget missnöje bakom. Men vi har jobbat väldigt många år tillsammans och det är läge att gå ut i upphandling, säger Åsa Markén, kommunikationsansvarig på IQ, till Dagens Media.

Den nya upphandlingen är redan igång och en ny huvudbyrå kommer presenteras "inom en snar framtid".

Vad söker ni i en ny byrå?

– Vi letar först och främst efter en strategisk och kreativ byrå som kan förvalta vårt starka varumärke och den framgångsrika kommunikation som vi har haft och ta det vidare utifrån de förutsättningar och möjligheter som finns inom dagens medielandskap. Vi ser framåt ett växande behov av en digital närvaro och vi har en ambition att ha en kontinuerlig och relevant dialog med våra målgrupper.

Varför är det nödvändigt att ibland byta byrå?

– Det är naturligt, efter att ha arbetat så länge med varandra, att se över det samarbete man har. Vi hade en dialog med Forsman & Bodenfors som då valde att avstå att vara med i en upphandling och det accepterar vi. Det är alltid bra att ständigt utmana och utveckla oss själva, våra partners och vår kommunikation.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IQForsman Bodenfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.