Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Interflora dumpar byrån – efter 10 år

Publicerad: 10 September 2014, 07:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:29

Interflora avslutar sitt samarbete med Catt & Co, som bolaget har arbetat med i ett decennium. Ny reklambyrå blir Volt.


Interflora har legat ute i pitch sedan i april och nu står det alltså klart att det blir Volt som ska sköta Interfloras kommunikation.

– Volt imponerade strategiskt och kreativt, men framförallt visade arbetsgruppen ett stort engagemang för Interfloras utmaningar och möjligheter, säger John Lilja, vd på Interflora AB, i ett pressmeddelande.

Under hösten kommer parterna påbörja strategiarbetet kring den nya kommunikationen.

– Den stora utmaningen blir nu att ta fram en kommunikationsstrategi och ett kommunikationskoncept utifrån vår nya varumärkesplattform, och att utveckla en röd tråd i kommunikationen så att allting hänger ihop såväl digitalt som analogt, säger Interfloras marknadschef Miriam Ouçama Lindberg i pressmeddelandet.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.