Inhouse växer

Reklamtävlingen Inhouse, som premierar inhouse-byråernas arbete, hålls för andra året i rad – och antalet inlämnade bidrag ökar.

I fredags stängde inlämningen till årets upplaga av Inhouse och i år har 150 stycken bidrag kommit in till tävlingsledningen, en ökning från förra årets 145 bidrag.

– Det är andra året som tävlingen genomförs och att vi ökar känns som ett styrkebevis. Det tar ju ett par år för en tävling att bli riktigt etablerad, säger Joakim Rutgersson, marknadschef på Arkitektkopia som tillsammans med Dagens Media arrangerar Inhouse.

Bland de tävlande företagen syns bland andra Ica och SVT och i den nya kategorin för småföretag tävlar bland annat Mackmyra Wiskey.

Nomineringarna ska bli klara under vecka och finalen hålls på Berns den 14 februari.

Henrik Widell

Publicerad 2012-01-30 07.53Uppdaterad 2015-12-06 14.34

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: