Ingos segertåg

Ingo och Svenska Turistföreningen jublar över prisregnet under Cannes Lions. I helgen fick de anledningen att fira igen när Ingo utsågs till Europas bästa byrå. Foto: Janne Naess

ÅRET SOM GICK. The Swedish Number gjorde 2016 till ett succéår för Ingo.

Få har missat att Sverige fick ett eget telefonnummer under 2016. För byrån som låg bakom den bejublade kampanjen ville framgångarna aldrig ta slut.

Ingos succéår började med byråns första guldägg någonsin i april, toppades med ett Grand Prix, ett Titan och 18 lejon i Cannes Lions och avslutades med fyra Grand Prix i Eurobest.

Flest priser vann STF-kampanjen The Swedish Number, som Ingo gjorde tillsammans med pr-byrån Cohn & Wolfe, men även Lidls alternativa Nobel-bankett Le Bon har hyllats och prisats under året.

Publicerad 2016-12-28 13.00Uppdaterad 2016-12-22 14.44

Dela artikeln: