Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Ingo växer – rekryterar sex nya medarbetare

Ingo har fått förstärkning av sex nya medarbetare, som rekryterats från byråer som Garbergs, M&C Saatchi och DDB.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 05 April 2017, 14:27
Uppdaterad: 05 April 2017, 14:27

Ämnen i artikeln:

IngoGarbergsM C SaatchiDDB

Sedan årsskiftet har sex nya medarbetare börjat hos Ingo.

Det är många nya ansikten på reklambyrån Ingo – sedan årsskiftet har sex nya personer börjat sin anställning.

Enligt Ingos exekutive creative director Björn Ståhl, är det effekten av segertåget under 2016 som märks.

Ingo vann under året stora vinster i flera reklamtävlingar, bland annat Grand Prix i prestigefyllda Cannes Lions. Utmärkt sig speciellt har kampanjer för Lidl och Svenska Turistföreningen med Swedish Number.

– Det här har resulterat i många nya uppdrag och kunder, och inneburit att vi växer helt enkelt, säger Björn Ståhl till Dagens Media.

Två seniora planners har anställts – Sara Ekholm som närmast kommer från Volontär, och Cecilia Bessere som kommer från Garbergs.

Två nya kreatörer – Max Hultberg, AD, och Seamus Andersson, copy, båda från CP+B

Marie Pohl är anställd som Head of Production och kommer fråm M&C Saatchi, och Daniel Askergren Senior Projektledare, med ett förflutet som Nordic Client Service Director på DDB.

Dessutom har Joachim Ewert, mannen bakom Swedish Number, fått ny befattning på byrån som Innovation Director.

– Det är jättekul på för oss på alla sätt att få in många nya människor, som sätter sin egen prägel på byrån och ger oss ännu en skjuts framåt. Vi har rekryterat på bred front, inom många olika skrån som finns på Ingo – alltifrån produktion till kreatör och planning – vilket känns väldigt positivt, fortsätter Björn Ståhl.

Ämnen i artikeln:

IngoGarbergsM C SaatchiDDB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.