Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ingo tog pris i Euro Effies

Publicerad: 19 September 2013, 10:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:34

Som enda svenska reklambyrå fick Ingo pris i tävlingen Euro Effies, som belönar reklam med bevisad effekt.


Ämnen i artikeln:

IngoGrey

Det var Ingo och Wasa som belönades med ett silver för kampanjen "Upptäck en ny smak från Wasa", som gick i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland under 2012.

Kampanjen, som gjorts i nära samarbete med OMD, fick fler människor att äta knäckeröd och "return of marketing investment" ökade med 270 procent i samband med kampanjen.

– Som reklambyrå är vårt viktigaste mål att bidra positivt till våra kunders affär. Att få detta erkännande i en så pass tuff konkurrens med framgångsrika varumärken från hela Europa är ett fantastiskt kvitto på vårt starka samarbete med Wasa och vilken försäljningsframgång vår kampanj medfört, säger Thomas Weigle, chefsstrateg på Ingo i ett pressmeddelande.

Wasa fick pris i kategorien FMCG där man var den enda pristagaren. Ingo fick även pris för "Agency of the year" tillsammans med Grey.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IngoGrey

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.