Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ingo tar hem svart penna i D&AD

Publicerad: 28 april 2017, 07:53
Uppdaterad: 28 april 2017, 07:55

Bild 1/2  

När priserna delades ut i London i går kväll kunde byrån hämta Sveriges andra svarta penna någonsin – för "The Swedish number".


Totalt kammade Ingo hem 1 svart penna, 3 gula, 2 grafit och 3 trä för kampanjen "The Swedish number", för Svenska Turistföreningen.

Sverige tog sammanlagt hem 17 Pennor, drygt hälft, 9 av dessa, gick alltså till INGO.

En gång tidigare har en svensk byrå prisats med den svarta pennan – Forsman & Bodenfors, för Volvos Epic Split.

I årets upplaga av D&AD tävlade omkring 26 000 bidrag.

- Jag finner faktiskt inte ord. Nånstans djupt inne hoppades vi att chansen fanns. Sen när dom ropade upp numret var det helt overkligt. En svart penna är ju så ovanlig att den knappt finns, nu står den snart på byrån, säger Ingos Björn Ståhl.

Även kreatörsteamet, Gustav Westman och Magnus Ivansson, var på plats i London för att ta emot priserna.

– Vi slet med den här kampanjen I nästan två år. Nu så här efter prisutdelningen är det helt kaos, med lyckönskningar, intervjuver och sen lite champagne mellan varven. Jag är otroligt lycklig säger Gustav Westman, art director.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.