Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ingo ökar byråintäkten – men redovisar förlust

Publicerad: 12 Augusti 2013, 05:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

Reklambyrån Ingo ökar både omsättningen och byråintäkten, visar bokslutet för 2012. Trots det redovisar byrån en rörelseförlust.


Ämnen i artikeln:

Ingo

Ingo ökar omsättningen med 24 procent till 113 miljoner kronor. Byråintäkten hamnar på 60 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 46 miljoner kronor 2011.

Trots det redovisar byrån en rörelseförlust på 5,5 miljoner kronor. Året innan blev det en förlust på hela 8,8 miljoner kronor.

Enligt bokslutet beror förlusten på ”omstruktureringskostnader av engångskaraktär” om 6 miljoner kronor.

Exklusive belastningen gör byrån alltså en vinst på 500 000 kronor.

Medelantalet anställda ligger under 2012 på 58 (42) medarbetare och personalkostnaderna ökar från 34 till 44 miljoner kronor.

Enligt bokslutet mottog byrån ett koncernbidrag på nästan 6 miljoner kronor.

Som Dagens Media tidigare kunde berätta håller systerbyrån Stenström Red Cell på att avvecklas och verksamheten ska införlivas i Ingo.

Ingo har kunder som Barncancerfonden, Apollo, Lidl och Folkpartiet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ingo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.