Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ingo leder jakten på lejon

Publicerad: 21 Juni 2016, 14:03
Uppdaterad: 22 Juni 2016, 07:47

CANNES LIONS 2016. Kolla in hur många de svenska nomineringarna och vinsterna är hittills i Cannes Lions.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsIngoForsman Bodenfors

Ingo är den byrå som hittills leder lejonjakten i pågående Cannes Lions, och belönades igår med det finaste priset "Grand Prix", i kategorin Direct för "The Swedish Number".

– Vi visste på en gång att vi kommit på en bra idé, en demokratisk idé. Men att det skulle bära såhär långt, det är helt otroligt fantastiskt, sade Gustav Westman, ad på Ingo, till Dagens Media.

Även Forsman & Bodenfors har inlett starkt, bland annat med ett guldlejon för "Slow Down GPS" för försäkringsbolaget If.

Svenska lejontoppen hittills:

Ingo – 1 Grand Prix, 4 silverlejon, 2 bronslejon

Forsman & Bodenfors – 1 guldlejon, 1 bronslejon, 1 glaslejon

Åkestam Holst – 1 bronslejon

Svenska nomineringstoppen hittills:

Ingo – 28

Forsman & Bodenfors – 21

Prime - 8

DDB Stockholm – 3

We Are Yours – 3

Åkestam Holst – 2

Garbergs - 2

Kärnhuset - 2

Acne – 1

McCann Stockholm - 1

King – 1

Animal - 1

Perfect Fools – 1

OMD - 1

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.