Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Ingen vinst för Sverige under första prisutdelningen

Publicerad: 18 Juni 2018, 19:30
Uppdaterad: 19 Juni 2018, 06:08

De svenska byråerna lägger miljonbelopp på att tävla i Cannes Lions.

CANNES LIONS 2018. Noll lejon för Sverige i Pharma.


Ämnen i artikeln:

IngoCannes Lions

Den enda svenska byrån med vinstchans i kategorin Pharma var Ingo med kampanjen  "Hold on to mom" för Phizer/BMS. Det blev dock inga lejon för reklambyrån i denna kategori.

Under kvällen avslöjades även vinnarna i kategorin Health & Wellness där Sverige hade noll vinstchanser.

I kategorin Health & Wellness tog John X Hannes, New York emot Grand Prix för kampanjen "Corazón – Give your heart" för Montefiore. Inget Grand Prix delades ut i kategorin Pharma.

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

IngoCannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev