Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Byråer

Ingen vinst för Sverige under första prisutdelningen

De svenska byråerna lägger miljonbelopp på att tävla i Cannes Lions.

CANNES LIONS 2018. Noll lejon för Sverige i Pharma.


Publicerad 2018-06-18 19:30

Ämnen i artikeln:

Ingo

Dela artikeln:

Den enda svenska byrån med vinstchans i kategorin Pharma var Ingo med kampanjen  "Hold on to mom" för Phizer/BMS. Det blev dock inga lejon för reklambyrån i denna kategori.

Under kvällen avslöjades även vinnarna i kategorin Health & Wellness där Sverige hade noll vinstchanser.

I kategorin Health & Wellness tog John X Hannes, New York emot Grand Prix för kampanjen "Corazón – Give your heart" för Montefiore. Inget Grand Prix delades ut i kategorin Pharma.

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.