Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Impact byter reklambyrå – igen

Publicerad: 22 November 2011, 10:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:49

UPPDATERAD. Kvällspressen Impact väljer ny reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

ImpactAbby NormSvensson

I april kunde dagensmedia.se berätta att annonspaketet Kvällspressen Impact efter en pitch valt Abby Norm som sin första hubudbyrå.

– Vi börjar nästan från scratch. Målet är att synas mer och få upp kännedomen om Impact, speciellt bland yngre medieköpare, sa dåvarande försäljningschefen Johan Olsson till dagensmedia.se då.

Nu har man dock valt en ny reklambyrå. Valet föll på Svensson.

– Svensson är en byrå med bra förståelse för vår affär och våra kunder. De blir mer än en vanlig reklambyrå för oss, de ska även hjälpa till med strategiskt tänk, säger Alexander Lydecker, försäljningsansvarig på Impact, till dagensmedia.se.

Alexander Lydecker säger att anledningen till att de valt att jobba med Svensson och inte Abby Norm är att de vill röra sig i en annan riktning.

– Det handlar inte om bristande kompetens. De gjorde ett jättebra jobb, men då handlade det mer om traditionella reklambyråtjänster. De har haft en viktig roll detta år men vi behöver flytta vårt tänk framåt, säger han.

Som dagensmedia.se tidigare berättat jobbar Impact just nu med att sätta en ny organisation på plats. Nyligen rekryterade man Peter Liedholm, tidigare försäljningschef på skrotade annonspaketet D2D.

Martin Schori


Ämnen i artikeln:

ImpactAbby NormSvensson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev