Ikea-kampanjen får Guldägg

2018-04-19 22:00  

GULDÄGGET. Åkestam Holsts Ikea-kampanj "Där livet händer 2017" får ett guld i Integrerat.

Juryns motivering lyder:

"Det är få varumärken som får umgås med oss konsumenter under hela våra liv; få som helt enkelt klarar av att vara relevanta under livets alla faser. Men när ett varumärke varsamt och insiktsfullt lyckas fånga, spegla, förstå och sympatisera med alla livets alla upp- och nedgångar skapas också en äkta relation, en varaktig relation; en relation som kan vara hela livet - där livet händer. Grattis IKEA!"

Silverägg

Uppdragsgivare: Klarna
Bidragsnamn: Klarna
Byrå: NORD DDB Stockholm

Uppdragsgivare: Norrlands Guld / Spendrups
Bidragsnamn: Motrörelsen
Byrå: Åkestam Holst

Uppdragsgivare: Oatly
Bidragsnamn: Stämmer Allt Du Fått Lära Dig Om Mjölk? 
Byrå: Forsman & Bodenfors 


Diplom

Uppdragsgivare: SBAB
Bidragsnamn: Boendeekonomi Är Jättekul!?
Byrå: Emakina DBG

Uppdragsgivare: Coop
Bidragsnamn: Framtidens Protein
Byrå: Forsman & Bodenfors

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt