Ikea-kampanjen får Guldägg

2018-04-19 22:00  

GULDÄGGET. Åkestam Holsts Ikea-kampanj "Där livet händer 2017" får ett guld i Integrerat.

Juryns motivering lyder:

"Det är få varumärken som får umgås med oss konsumenter under hela våra liv; få som helt enkelt klarar av att vara relevanta under livets alla faser. Men när ett varumärke varsamt och insiktsfullt lyckas fånga, spegla, förstå och sympatisera med alla livets alla upp- och nedgångar skapas också en äkta relation, en varaktig relation; en relation som kan vara hela livet - där livet händer. Grattis IKEA!"

Silverägg

Uppdragsgivare: Klarna
Bidragsnamn: Klarna
Byrå: NORD DDB Stockholm

Uppdragsgivare: Norrlands Guld / Spendrups
Bidragsnamn: Motrörelsen
Byrå: Åkestam Holst

Uppdragsgivare: Oatly
Bidragsnamn: Stämmer Allt Du Fått Lära Dig Om Mjölk? 
Byrå: Forsman & Bodenfors 


Diplom

Uppdragsgivare: SBAB
Bidragsnamn: Boendeekonomi Är Jättekul!?
Byrå: Emakina DBG

Uppdragsgivare: Coop
Bidragsnamn: Framtidens Protein
Byrå: Forsman & Bodenfors

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt