Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Identity Works gör om Jernhusens identitet

Publicerad: 22 September 2009, 10:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Ska miljöprofilera fastighetsbolaget.


Varumärkesbyrån Identity Works vann uppdraget tillsammans med arkitektföretaget Wester+Elsner, specialiserat på detaljhandeln, som byrån pitchade ihop med.

Tillsammans ska de utveckla Jernhusens visuella identitet och designsystem, med utgångspunkt i miljö och hållbarhet.

– Både Identity Works och Wester+Elsner står för kreativ höjd i kombination med dokumenterad erfarenhet av kommersiell design och miljökoncept, vilket var viktiga faktorer i vårt beslut, säger Eva Burén, kommunikationschef på Jernhusen, i en presskommentarl.

Identity Works har nyligen skapat en egen avdelning för "Environmental identities”. Avdelningen leds av Anette Brolin Berg, kundansvarig, och Anders Björk, designansvarig.

Jernhusen äger och förvaltar stationer och andra fastigheter längs järnvägen i Sverige.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.