Icke-bakande ger guld

2017-05-04 23:36  
DDB Stockholm står bakom den vinnande annonsen i kategorin Annonsering.

GULDÄGGET. DDB Stockholm tar hem guldet i kategorin Annonsering.

Den rena annonsen där Delicato på rosa bakgrund hävdar att ”Hela Sverige bakar inte” ger alltså DDB Stockholm ett guld i kategorin Annonsering.

Juryns motivering lyder:

”Ett par matskedar samtidskoll, nån nypa hantverksskicklighet och några rejäla skopor självdistans. Ungefär sådär ser receptet ut för årets vinnare i kategorin annonsering. Ett riktigt smaskigt kommunikativt bakverk med andra ord. Stort grattis Delicato!”

DDB kan även glädja sig åt två silver i kategorin – ett för Daidalos och ett för Skoda. Även Forsman & Bodenfors vinner ett silver – för sin uppdragsgivare Oatly.

 

Samtliga vinnare i Annonsering

Guldägg

DDB Stockholm/ ”Hela Sverige bakar inte”/ Delicato

 

Silverägg

DDB Stockholm/ ”Den populistiska annonsen”/ Daidalos

DDB Stockholm/ ”En egen väg”/ Skoda Sverige

Forsman & Bodenfors/ ”Googla mjölk”/ Oatly

 

Diplom

Åkestam Holst NOA/ ”Censur take over”/ Pressbyrån

DDB Stockholm/ “Korven”/ Svenska McDonalds

Graviz/ “The undetectable glass for exhibition display”/ Guardian Glass

Åkestam Holst/ “Uppvaktning undanbedes”/ SAS

Arbetsgrupp DDB Stockholm/Delicato

Olle Langseth, creative director, DDB Stockholm

Viktor Arve, ad

Frida Siversen Ljung, copy

Petter Dixelius, copy

Sofia Björkman, account director

Katarina Bäcklund, account manager

Jonas Bäckman, senior designer

Elin Jansson, designer

Pärmartin Jonsson, grafisk designer

Jörgen Bergqvist, vd, Delicato

Sofia Brandberg, marknadschef

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt