Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Husvagnsjätte till DGA

Publicerad: 31 Augusti 2012, 08:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Husvagnsföretaget Soliferpolar väljer DGA som ny reklambyrå.


Arbetet innebär att DGA tar fram nya kommunikationskoncept som sedan kommer att ligga till grund för höstens kampanjer.

– DGA visade en stor förståelse för våra utmaningar, med ett stort engagemang samt ett genomtänkt och kreativt koncept, som speglar varumärkena på ett bra sätt, säger Niclas Runberg, vice vd och marknadschef på Soliferpolar, i ett pressmeddelande.

Den nya kommunikationsplattformen som DGA tar fram ska tydliggöra företagets positions på marknaden. Samtidigt syftar arbetet till att locka nya målgrupper.

– Soliferpolar går in en intressant fas med både nya tjänster och produkter som ska lanseras. Vi ser en stor potential i deras varumärken och målet med våra koncept är att de ska bidra till att fler kunder rullar in, säger Claës af Burén, vd för DGA, i pressmeddelandet.

Soliferpolar tillverkar, utvecklar, marknadsför och säljer husvagnar och husbilar på främst den nordiska marknaden. Företaget hade 115 medelantal anställda under 2011 och en omsättning på 237,5 miljoner kronor.

Arbetsgrupp DGA

Jimmy Bolander, projektledare och mediestrateg

Patrik Dunard, ad

Daniel Holmgren, copy

Anton Waern, planner

Emanuel Lantz, digitalt ansvarig

Isabella Seger, produktionsledare

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.