Byråer
Humblestorms vd och cd i Skogaholms reklam
Publicerad: 23 oktober 2014, 07:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
Humblestorm lyfter fram familjen i nytt kommunikationskoncept för Skogaholm.
Skogaholm, som tillverkar den klassiska Skogaholsmlimpan, lanserar ett nytt kommunikationskoncept, framtaget av byrån Humblestorm. Den nya payoffen är "Godast tillsammans".
– Alla känner ju till Skogaholmslimpan, den är en ikon. Inte lika många känner till att Skogaholm har över 30 andra produkter med samma egenskaper, för barnfamiljer, goda enkla, utan krusiduller. Det handlar om att skapa korsförsäljning och det ville vi symbolisera med familjens värden, säger Albert Åkerman, creative director på Humblestorm, till Dagens Media och fortsätter:
– Det handlar också om att differentiera sig från konkurrenterna som är mer fokuserade på produkterna istället för det som kommer av produkterna: otvungen gemenskap och mysiga stunder.
Albert Åkerman är själv med i kommunikationen – tillsammans med byråns vd Mernosh Saatchi. När byrån skulle göra en testfotografering för att visa för kunden samlade han och vd:n sina egna barn och några kusiner för en frukost.
– Det skulle symbolisera den nya Skogaholmsfamiljen, lite brokig. Vi hade en lång och härlig frukost och bilderna blev kalasfina. Kunden älskade konceptet och när vi presenterade castingen sa de "nej, det är er vi ska ha". Vi var inte superpepp på det först, men de tjatade och det kom högst upp i Fazers ledning, så vi fick vika oss. Vad gör man inte för kunden, säger Albert Åkerman.
Det nya konceptet kommer att synas i butik, i annonser och pr-kampanjer runt om i Sverige. Skogaholm lanserar också en ny hemsida. Konceptet är tänkt att hålla för minst fem år i framåt i tiden.