Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

HSB sticker ut hakan med skrytannons

Publicerad: 28 Februari 2011, 08:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

HSB Göteborg får ett toppresultat i Scandinfos årliga mätning och passar på att gå ut i lokal skrytkampanj.


Ämnen i artikeln:

WelcomHSB

I Scandinfos varumärkesstudie Boradar undersöktes 38 bostadsföretag i och kring Göteborg. HSB hamnade i topp och nu vill bolaget rida på vägen och går ut i en lokal i kampanj i GP Metro Göteborg. Annons visar en hög grön stapel med rubriken "helt nöjda", intill en liten röd med rubriken "inte helt nöjda". Under står texten ”Det här var väl inte helt hundra”.

– Vi har jobbat med HSB sedan 2005 så det här resultatet var förstås jätteroligt. I samråd med HSB kom vi fram till att vi ville göra något för att uppmärksamma resultatet, säger Anders Westgårdh, kreativ chef på Welcom som ligger bakom kampanjen.

Vad är målet med kampanjen?

– Det är ju en tuff marknad det här och vi vill visa upp att vi har nöjda medlemmar och med det få andra att överväga att bli detsamma.

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

WelcomHSB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev