Howcom växer – rekryterar från Carat

Mediebyrån Howcom knyter till sig Fredrik Andersson och Åsa Schmidt. Båda kommer från Carat.

I maj berättade Dagens Media att mediebyrån CCCP Media köpt Howcom och bytt namn till Howcom AB. Samtidigt knöts Svenska Spels tidigare marknadsdirektör Fredrik Lundgren till organisationen.

I dag meddelar byrån att de rekryterat två nya medarbetare – Fredrik Andersson och Åsa Schmidt.

Fredrik Andersson kommer närmast från rollen som research director på Carat Insight. På Howcom blir han partner och insight director.

Åsa Schmidt kommer även hon ifrån Carat där hon var account director. Nu blir hon client service director på Howcom.

– Jag har tidigare samarbetat med både Fredrik Andersson och Åsa Schmidt under min tid på Svenska Spel. Fredrik har alltid bidragit med fördjupad kundinsikt och varit duktig på att paketera denna kunskap till operativt användbar nytta. Det skall bli riktigt spännande att tillsammans få utveckla detta område. Åsa Schmidt har alltid levererat över förväntan när vi suttit på varsin sida av bordet, det skall bli riktigt roligt att få arbeta tillsammans nu, säger Fredrik Lundgren vd på Howcom i ett pressmeddelande.

Helen Preutz

Publicerad 2013-10-07 12.14Uppdaterad 2015-12-06 13.32

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: