Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

House of Radon vinnare i Digitalt

Publicerad: 23 April 2014, 16:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Världens största musiksamarbete gav guldägg till House of Radon.


Med kampanjen Avicii X You, för Universal Music, ville House of Radon gå tillbaka till superartistens rötter som sovrumsproducenten.

Nu vinner de ett guldägg för kampanjen, som enligt byrån resulterade i "världens största musiksamarbete", och den grammisnominerade låten X You.

Tre silverägg delades ut i Digitalt-kategorin. Forsman & Bodenfors vann sitt andra silverägg för kvällen, och tredje ägg totalt, för Volvo Trucks live test series.

Dessutom delades silverägg ut till M&C Saatchi och Stockholm Pride för sajten Gowest, och till Garbergs och Stockholms Stadsmission för Följ naturens väg mot julen.

Om kampanjen

Byrå: House of RadonBidragsnamn: Avicii x YouUppdragsgivare: Universal Music Copywriter: Samuel SweetmanCreative Director: David Dworsky, Victor KöhlerKundansvarig: Philip MarthinsenPR-konsult: Louise LjungbergRegissör: Amanda Nordlöw , Einar Bodström Technical Director: Daniel WinbergUppdragsgivare: Ash Pournouri, Niklas TwetmanVarumärkesstrateg: Henrik EvrellÖvrigt: Carl VernerssonDigitalbyrå: House of RadonÖvrigt: Seventy Agency , At Night Management

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.