Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

House of Friends startar ny byrå

Publicerad: 18 Oktober 2017, 08:50
Uppdaterad: 18 Oktober 2017, 08:51

House of Friends drar igång en byrå med focus på marketing automation.


Ämnen i artikeln:

House of Friends

Den nya byrån får namnet Friends & Insights och ersätter därmed koncernens existerande byrå med samma namn.

Byrån ska drivas av Mattias Anderson, som rekryteras från SAS och en roll som chef för CRM-analys. Han äger till en början 50 procent av byrån, men House of Friends, som äger resterande 50 procent, har option på att förvärva ägarandelen efter ett år.

– F&I bli en datadriven konsultbyrå med insikt som startpunkt för att utveckla automatiserad kommunikation på kundens villkor. Insikt om kunden är det centrala för oss när vi rådger och skapar lösningar inom marketing tech & automation, analytiska insikter och kommunikation, säger Mattias Anderson i ett pressmeddelande.

I House of Friends ingår dessutom reklambyrån Scholz & Friends, CRM-byrån Friends & Tactics, filmproduktionsbolagen Parapix och Bell & Light, produktionsbyrån Done by Friends, digitalbyrån True Friends och contentbyrån Friends & Content.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

House of Friends

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.