Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Honesty drog in 4 miljoner

Publicerad: 9 December 2010, 12:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Reklambyrån Honesty har lämnat sitt första bokslut.


Ämnen i artikeln:

HalebopHonesty

Honesty bildades år 2009 av Walter Naeslund, tidigare på Storåkers McCanns digitala byrå Verymuchlogo. Strax efteråt fick han sällskap av de forna kollegorna Petrus Kukulski och Martin Marklund.

Under det första verksamhetsåret drog Honesty in 3,9 miljoner kronor, enligt ett bokslut som dock omfattar januari 2009 till juni 2010.

– Vi drog igång ordentligt med betalande kunder i februari 2010, så siffrorna är lite missvisande. I år räknar vi med att växa 500 procent, säger Walter Naeslund.

Rörelseresultatet uppgick till 2,5 miljoner kronor, främst tack vare att personalkostnaderna landade på blygsamma 250 000 kronor.

– Delägarna har inte tagit ut någon lön. Alternativet var att ta in en extern ägare och det har vi inte gjort. Vi startade från scratch och har gått med en bra vinst, säger Walter Naeslund.

I dag har Honesty "mellan 12 och 13" anställda, säger han. I sommar hoppas han att den siffran växt till 20-25 anställda.

– Det beror lite på vilka nya kunder vi får in, säger Walter Naeslund.

Största kunden i dag är Halebop, som byrån vann tidigare i år.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

HalebopHonesty

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.