Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Hon blir Sveriges Annonsörers medierådgivare

Publicerad: 13 April 2010, 04:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Sveriges Annonsörers medierådgivare Margareta Kylberg går i pension. Media Path, med vd:n Ebba Horn, tar över arbetsuppgifterna.


Margareta Kyllberg började på Sveriges Annonsörer år 2000, som medierådgivare.

När hon nu går i pension övertar Media Paths Ebba Horn och Susanne Arnborg hennes arbetsuppgifter.

Margareta Kylberg har mest fungerat som ett stöd vid mediebyråval. Det ska Ebba Horn och Susanne Arnborg, som själva jobbat på mediebyrå, fortsätta med.

– Det kan handla om små annonsörer som vill veta vad man ska tänka på och vad man kan få hjälp med av en mediebyrå, säger Ebba Horn.

De ska dock inte, namnet till trots, hjälpa annonsörer med deras arbete gällande medieval och varumärkesfrågor.

– Vi konkurrerar ju inte med mediebyråer eller några andra leverenatörer, säger Ebba Horn.

Media Path grundades i början av 2008. Bolaget, som är knutet till Sveriges Annonsörer, genomför auditering av framför all tv-köp samt mediebyråupphandlingar.

Media Path har sex anställda på Stockholmskontoret. Förra året omsatte bolaget runt 4 miljoner kronor i Sverige och Danmark, säger Ebba Horn, varav 2,7 miljoner kom från den svenska marknaden.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.