Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Hitta.se ut i ny tv-kampanj

Spinner vidare på framgångsrik printkampanj.

Henrik Widell


Publicerad: 28 April 2011, 09:28
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:18

Ämnen i artikeln:

MasscreationHitta.se

Hitta.ses nya reklamfilmer är en variant på en printkampanj som förra året utnämndes till sommarens bästa printkampanj av eyetracking-företaget MRC International. I tv-versionen spelas en scen upp som klipps vid sitt anticlimax, som till exempel i den första av tre filmer där en kypare kämpar med korken till en vinflaska, alldeles intill en kvinna klädd i sin bästa klänning. Scenen följs upp med hitta.ses sökruta där texten "kemtvätt" syns.

– När vi testade filmerna på fokusgrupper såg vi stora positiva förändringar i både attityd och användarintention hos tittarna. Vi vet också att konceptet fungerar i print, online och radio. Kampanjen fokuserar på hitta.se som det självklara valet när användare vill komma i kontakt med företag i princip vilken bransch som helst, säger hitta.ses marknadschef, Johan Nordquist, i ett pressmeddelande.

Kampanjen lanseras med tre olika teman, i ett första skede i tv, med banners och print och kommer att gå i bland annat ProSiebens och MTG:s kanaler, samt Aftonbladet.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån Masscreation, producerad av Kamisol och regisserad av Markus Johnson.

Ämnen i artikeln:

MasscreationHitta.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.