tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Historiska museet jagar byrå

Publicerad: 17 februari 2012, 12:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:32

Statens historiska museer upphandlar reklambyrå. Målet är att ta fram ett nytt och fräscht kommunikationsmanér som ska locka fler besökare.


DT

Dante Thomsen


I Statens historiska museer ingår Historiska museet, Kungliga myntkabinettet och Tumba bruksmuseum.

Upphandlingen är den största museet gjort på tio år och gäller ett ramavtal på fyra år.

Målet är att skapa ett "nytt, oväntat och modigt reklam- och kommunikationskoncept" som ska öka kännedomen om museet. Det med en budget på 3-4 miljoner kronor exklusive webb och pr.

– Vi vill ha ett tätt samarbete med en byrå som kan matcha oss med sina idéer, säger Sophie Nyman chef för enheten kommunikation och publik på Historiska museet.

I upphandlingen ingår dessutom utveckling av nya grafiska identiteter och grafisk produktion och originalarbete.

– Vi letar efter en byrå som vågar visa framfötterna och som ser detta som ett högt profilerande projekt i sin portfölj. Vi vill att det jobb som vi lägger ner på detta resulterar i ett fantastisk resultat. Och vi är glada att intresset för upphandlingen verkar vara stort, säger Sophie Nyman.

Tillsammans har Statens historiska museer runt 200 000 besökare om året.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev