Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Hill fortsätter växa med ny kreativ chef

Publicerad: 11 Maj 2016, 12:34
Uppdaterad: 11 Maj 2016, 12:53

Den gotländska reklambyrån Hill fortsätter växa och tar in ny cd.


Den gotländska reklambyrån Hill fortsätter att växa. Man har under de senaste åren sett en ökad efterfrågan på projektledning av komplexa digitala projekt, bland annat löpande produktion av innehåll till kundernas digitala kanaler.

Med avstamp i detta har man nu valt att anställa tre nya medarbetare under våren. Åsa Husberg är ny account manager, Cristina Jardim Ribeiro börjar som content manager och Joel Kvarnsmyr blir digital creative director. Just digital creative director är en helt ny tjänst på Hill.

– För ett år sedan kunde vi välja att antingen anställa renodlade programmerare eller att vara duktiga på att utnyttja tekniken. Teknikutvecklingen idag sker snabbt, därför valde vi att satsa på det senare alternativet. Vi har valt att ta in en roll som är duktig på och kan se hur vi kan utnyttja tekniken. För arbete med kodning kan vi ta in extern kunskap. Vi har valt att satsa på content, säger Lars Andersson, vd på Hill.

– Vi har breddat vårt utbud, framförallt digitalt, de senaste fem åren. Istället för att vara en digital byrå utnyttjar vi de digitala kanalerna. Nu när sociala kanaler har tagit över mycket av kommunikationsstrategin hos våra kunder har det blivit mer aktuellt att fylla på med content, fortsätter han.

Sedan 2013 har Hill växt från 9 till 16 anställda. Tolv av dem arbetar på huvudkontoret i Visby och fyra i Stockholm.

– I våra mått mätt har vi vuxit rätt mycket de senaste två åren. Från 2013 har vi ökat omsättningen från 11 till nästan 19 miljoner, varav den digitala och den rörlig delen har ökat rätt mycket. Byråintäkten ligger på någonstans mellan 950 000 kronor till 1 miljon kronor per medarbetare.

– Detta år väljer vi därför att satsa på ett bra utbud och bra erbjudanden istället för att fortsätta växa. Vårt fokus ligger på större uppdrag hos befintliga kunder samt att bredda våra uppdrag och få in nya uppdragsgivare, tillägger Lars Andersson.

Ebba Elfstrand

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.