Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Hilanders utvecklar Canons principer

Publicerad: 9 Oktober 2012, 09:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

Reklambyrån Hilanders har utvecklat en ny kommunikationsstrategi åt Canon Business Center.


Ämnen i artikeln:

HilandersCanon

I våras blev Hilanders huvudbyrå för Canons svenska företagserbjudande. Nu sjösätter byrån en ny kommunikationsstrategi som bygger på sju principer. Strategin kallas för "dokumentism".

– Canon vill visa att de har ett bredare erbjudande som även inkluderar dokumentflöden. Vi hade workshops med organisationen och tittade på vad de levererar och kom fram till dokumentismen som ett övergripande tema och princip för vad de gör, säger Rickard Bäcklin, projektledare på Hilanders, till dagensmedia.se.

Med den nya strategin ska Canon försöka kommunicera kundnyttan och den första principen lyder "Sluta leta, börja hitta".

– Alla principer kan kopplas till lösningar från Canon. De anställda i organisationen har tagit till sig detta blivit taggade, så vi är supernöjda med detta angreppssätt, säger Rickard Bäcklin.

En kampanj, som utgår utifrån principerna, kommer att rullas ut under vintern.

- Kampanjen är under utveckling, men dokumentismen kommer att vara den röda tråden i kommunikationen framöver, säger Rickard Bäcklin.

Arbetsgrupp:

Johan Maack, projektledare

Sasan Faghihi, art director

Niklas Gustafsson, copywriter

Cajsa Westrup, produktionsledare

Carl Danielsson, originalare

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

HilandersCanon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.