Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Hilanders köper reklambyrå

Publicerad: 2 December 2010, 07:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Reklambyrån Hilanders köper Helsingborgsbyrån Ståhlverket, med fyra medarbetare och en handfull kunder. ”Det kan bli krockar bland kunderna”, säger Ulf Strömqvist, vd på Hilanders.


Ämnen i artikeln:

Ulf StrömqvistHilanders

Efter sommaren drog Hilanders igång en annonskampanj för att rekrytera nya medarbetare. Resultatet blev man istället köpte en hel byrå, med samtliga medarbetare.

Nu är rekryteringskvoten full.

– Medarbetarna på Ståhlverket hade den kompetensen vi sökte, med köpet får vi en helt ny arbetsgrupp med strateg, projektledare, ad, copywriter och produktionsledare, säger Ulf Strömqvist.

Ståhlverket startades av Mikael Ståhl när Redcall Bates slog igen förra hösten. Bland kunderna finns Aller Media, Heinz, Cantadou-ost och Kullamust.

– Många matvarumärken, vilket passar bra eftersom vi i augusti startade nischbyrån Hilanders Kitchen, säger Ulf Strömqvist.

Han tror att de flesta kunder väljer att följa med till Hilanders, men flaggar för att det kan bli någon kundkrock på matsidan.

– Vi jobbar med Procordia. Det är inga direkta kollisioner, men det finns saker som måste diskuteras.

Köpesskillingen var ”en mindre summa pengar” för Ståhlverkets inventarier.

– Nu står vi väl riggade för 2011. Vi räknar med en tillväxt på 15 procent, varav 2-3 procent kommer från Ståhlverket, säger Ulf Strömqvist.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ulf StrömqvistHilanders

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.