Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Hero fortsätter växa i samma takt

Pr-byrån Hero Kommunikation ökade sin byråintäkt med 20 procent under 2012.

Helen Preutz


Publicerad: 11 April 2013, 13:16
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:49

Ämnen i artikeln:

Svensk FågelByggmax

När kommunikationsbyrån Hero stängde böckerna för 2012 landade byråintäkten på drygt 12 miljoner kronor – en ökning med 20 procent jämfört med i fjol. Omsättningen ökade med 40 procent till 16,5 (11,6 ) miljoner kronor. Rörelseresultatet blev 1,7 (1,8) miljoner kronor.

– Vi fortsätter att öka i samma takt som vi gjort sedan starten. Vi fortsätter att växa med de befintliga kunderna samtidigt som vi får många nya, säger Carolina Anestam, vd och grundare till Hero till Dagens Media.

Till exempel fortsätter arbetet med kunder som Svensk Fågel, Sony och LRF medan Byggmax, KI och Agria hör till årets nya kunder.

Carolina Anestam märker en tydlig branschglidning med bredare uppdrag inom både B2B och marknadskommunikation. I dagsläget har Hero Kommunikation tolv anställda och har siktet inställt på att öka personalstyrkan.

– Vi har en målsättning att växa med 25 procent under året, säger Carolina Anestam.

Hero knyter även till sig Peter Erikson i sin advisory board. Idag arbetar han som senior rådgivare inom sitt företag Erikson Outlook, samtidigt som han har ett uppdrag som tillförordnad kommunikationschef på TCO.

– Peter Erikson är ytterligare en klok person med stor erfarenhet som man kan bolla frågor med. Att jobba med en advisory board gör att man får tillgång till ett utifrånperspektiv och undviker att bli för introverta, säger Carolina Anestam.

Ämnen i artikeln:

Svensk FågelByggmax

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.