Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Henrik Tord Eriksson blir ny kreativ chef på Isobar

Henrik Tord Eriksson blir ansvarig för Isobars kreativa erbjudande.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 06 September 2016, 06:31
Uppdaterad: 06 September 2016, 07:12

Ämnen i artikeln:

IsobarGarbergs

Henrik Tord Eriksson har lång reklamerfarenhet med digitalt fokus, både från Sverige och internationellt, och har jobbat på byråer som Digitas, Garbergs, JWT Digital Singapore, SapientNitro Singapore samt den egna byrån Synergi Interactive som blev uppköpt av Publicis.

Han är dessutom författare och kom nyss ut med sin tredje roman, ”Laboon”, på Ordfront förlag.

– Isobar känns som en framtidsbyrå, därför ville jag hit. De är insiktsdrivna, vassa kreativt, digitalt, socialt och på pr. Och alla delar är lika viktiga. Det är så byråer måste vara riggade för att vara relevanta för annonsörer och varumärken nu, för att de ska lyckas sticka ut och beröra människor på djupet. Kommunikation idag är som att bygga en mosaik av stora och små budskap. Alla bitar måste på plats för att den ska vara fulländad. Isobar har vad som krävs för att lösa det, tycker jag, säger Henrik Tord Eriksson i ett pressmeddelande.

Isobar Sverige består idag av 45 konsulter inom reklam, webb, PR och sociala medier. Några av Isobar Sveriges kunder är Kia Motors, The Coca-Cola Company, Betsson Group, Huawei, Mondelez, P&G, Fortum, Pfizer och Netflix.

Ämnen i artikeln:

IsobarGarbergs

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.