Byråer
Hemnet väljer Prime
Publicerad: 8 oktober 2014, 08:23
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:26
Prime är Hemnets nya kommunikationsbyrå. Uppdraget innefattar framför allt varumärkesbyggande aktiviteter och taktisk pr.
DT
Dante Thomsen
Hemnet har valt Prime efter en upphandling där fem byråer deltog.
– Anledningen till att vi väljer Prime är att vi upplever att de är väldigt duktiga på att ta helhetsgrepp kring kommunikation. De har mycket att bidra med både ur ett strategiskt och ett taktiskt perspektiv. Vi vill ta nästa steg i Hemnets redan framgångsrika pr-arbete, säger Hemnets kommunikationschef Jenny Jeppsson till Dagens Media.
Hemnet startades 1998 och har i dag 2,5 miljoner unika besökare i veckan. Tidigare i år lanserade bolaget sin första rikstäckande radio- och tv-kampanj, som togs fram av reklambyrån Abby Norm.
Hemnet kommer att fortsätta jobba med både Abby Norm och mediebyrån Maxus.
– Våra samarbetspartners har naturligtvis ett samarbete.
Har ni några nya kampanjer på gång?
– Inget som vi kan berätta om just nu men vi jobbar på med många spännande saker.