Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Hemnet väljer Le Bureau

Publicerad: 3 december 2014, 09:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:20

UPPDATERAD. Hemnet har valt Le Bureau som ny reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

Le Bureau

För två månader sedan blev det offentligt att Prime blir Hemnets nya pr-byrå. Nu har bostadssajten även valt en ny reklambyrå.

Le Bureau vinner uppdraget efter en upphandling.

– Vi blev jätteimponerade av dem under hela upphandlingen. De har en förmåga att tänka stort och kanaloberoende, vilket passar Hemnet väldigt väl. Vi upplever att de är nytänkande och har förmågan at skapa kommunikation som levererar ett verkligt värde. Kommunikation som skapar engagemang, taktkänsla och en fin värme, säger Jenny Jeppsson, kommunikationschef på Hemnet, till Dagens Media.

Det innebär att Abby Norm tappar uppdraget.

– Vi har jobbat med Abby Norm de senaste fyra åren, men nu går vi in i en ny fas och behöver förändra vårt sätt att jobba med den här typen av kommunikation.

Hemnet startades 1998 och har i dag 2,5 miljoner unika besökare i veckan. Tidigare i år lanserade bolaget sin första rikstäckande radio- och tv-kampanj "Jag kan sluta när jag vill".

Maxus är fortsatt Hemnets mediebyrå.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev