Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Hemnet väljer Forsman & Bodenfors

Publicerad: 18 juni 2015, 06:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:57

Efter bara ett halvår avslutar Hemnet samarbetet med Le Bureau, kan Dagens Media berätta.


Ämnen i artikeln:

HemnetForsman Bodenfors

I december förra året valde bostadssajten Hemnet Le Bureau som ny reklambyrå efter att tidigare ha jobbat med Abby Norm. Nu – bara ett halvår senare – har Hemnet valt att avsluta samarbetet för att istället jobba med Forsman & Bodenfors.

– Det stämmer. Vi tycker att Forsman & Bodenfors har det vi behöver. Deras historiska case talar för sig själva, de vittnar om ett modernt sätt att ta sig an kommunikation och bygga starka varumärken, säger Jenny Jeppsson, kommunikationschef på Hemnet, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi tror att det är rätt sätt att bygga kommunikation. Till skillnad från traditionell reklam, där man utgår från budskap och taglines, tar man avstamp i omvärlden och skapar relevant kommunikation utifrån det. Det är det som skapar spridning och kommer kunna påverka människor.

Forsman & Bodenfors, som nyligen tappade Ving och Eon som kunder, fick beskedet i tisdags. Efter sommaren väntas det första resultatet av det nya samarbetet synas, enligt Jenny Jeppsson.

– Le Bureau är en jättejättebra byrå på alla sätt och vis och orsakerna till att samarbetet avslutats hänger bara på oss på Hemnet. Det har det senaste halvåret uppkommit nya behov och nya insikter och det har hänt mycket i omvärlden som har gett oss nya utmaningar. Det har blivit klarare och tydligare för oss vad vi behöver.

I början av maj lade Schibsted ett bud på Hemnet och sedan dess har flera olika intressenter gett sig in i budstriden. Bland annat uppges Bonnier vara intresserade av bostadssajten.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

HemnetForsman Bodenfors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev