Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Hårfin kundvinst till MEC

Publicerad: 9 April 2010, 05:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Henkel, som säljer produkter som Schwarzkopf, Gliss och Barnängen, byter mediebyrå.


Henkel drog igång en global upphandling i höstas och storbyråerna började pitcha på ett uppdrag värt runt 150 miljoner pund.

I januari stod det klart att Mediaedge CIA fick kontot på den brittiska marknaden.

Nu är även den nordiska pitchen avgjord – även där står MEC som vinnare.

– Henkel gör en upphandling var tredje år. MEC:s uppdrag gäller hela Norden, säger Ingar Hessel, nordisk varumärkeschef på Henkel, till Dagensmedia.se.

Därmed tappar OMD ett uppdrag som man haft i nio år.

Henkel lade runt 70 miljoner bruttokronor i svenska medier förra året, exklusive nätet.

– Det är av naturliga skäl länge sedan jag varit så engagerad i hårvårdsprodukter som den senaste perioden, säger MEC:s vd Daniel Collin.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.