Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Harald Ullmans nya galna festinbjudan

Publicerad: 9 Oktober 2013, 09:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

Harald Ullman bjuder in till fest – iklädd leopardtights och beväpnad med en pistol och en flaska sprit.


Ullman PR är ökända för sina minst sagt annorlunda festinbjudningar, som har blivit något av en snackis i branschen.

Bland annat har byrån, och dess vd Harald Ullman, fått kritik för att festinbjudningarna ska vara sexistiska.

Nu bjuder byrån in till en ny fest med "käk och sponk".

Den här gången har dock byrån valt ett något annorlunda grepp och bildsatt inbjudan med ett av David LaChapelles 70-talsinspirerade foton från utställningen "Recollections in America", där ansiktena på byråns medarbetare är inklippta.

Men enligt Sandra Kastås, pr-konsult på Ullman PR, är det här inte ett svar på kritiken om sexism.

– Nej det var före min tid. Vi såg bara den här bilden på fotografiska och tyckte att den var rolig, säger Sandra Kastås, pr-konsult på Ullman PR och den som gjort festinbjudan.

Hon berättar att Ullman PR har en tradition av att lägga upp liknande bilder på Facebook.

– Vi brukar få mycket bra respons på dem. Folk tycker att de här bilderna är roliga och det har nästan blivit så att folk sitter och väntar på dem.

Vad vill ni säga med just den här bilden?

– Det ska vara lite festligt sådär. Alla bilder vi lägger upp speglar våra personligheter. Vi är lite annorlunda personligheter som har mycket kreativitet, säger hon och fortsätter:

– Vi har faktiskt fått många nya kunder tack vare våra bilder och vår hemsida. Det är ju ganska ovanligt att det går till så i pr-branschen.

Vad kan man förvänta sig om man går på er fest?

– Det kommer vara mycket folk, god mat och god dryck.

Vad ska ni bjuda på för "sponk"?

– Haha, det har vi faktiskt inte bestämt än.

LÄS OCKSÅ:

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.