Harald Ullman driver med sig själv i reklamfilm

2015-11-06 14:55  

Ullman PR släpper en reklamfilm där de lär sig japanska och betonar att de är feminister.

Ullman PR har gjort reklamfilmen för att fira sitt 10-årsjubileum och för att uppmärksamma att man som enda byrå i Sverige blivit utvalda att bli medlem i pr-nätverket 3AWorldwide.

I filmen gör man "World News" om att Ullman PR blivit internationella och får följa med de anställda på språkskola där de lär sig japanska i kimonos

– Vi valde det japanska temat eftersom vi har en praktikant som pratar flytande japanska. Han lärde oss några fraser var, så det Anja och Sanna säger i filmen är riktig japanska, medan Harald kör någon låtsasvariant, säger Sandra Kastås, vice vd, till Dagens Media.

Vad tror ni att ni kommer få för reaktioner?

– Vi visade upp filmen för första gången under vår årliga fest som vi hade igår, så vi har inte hunnit få så många reaktioner än. Men vi hoppas att folk ska känna att vi är en liten byrå med mycket humor som tar oss själva med en klackspark.

Ullmans PR tar även tillfället i akt att betonar att de är en feministisk byrå, varpå grundaren Harald Ullman på låtsasjapanska hävdar att han "absolut inte är gubbsjuk".

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt