Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Här är Volts första film för Plantagen

Med hjälp av Volt ska Plantagen stärka varumärket och bredda målgruppen.

Henrik Widell


Publicerad: 18 Mars 2011, 12:49
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:17

Ämnen i artikeln:

PlantagenVolt

Filmen har premiär nu till helgen och visar bland annat en man med en förtorkad blomlåda och en kvinna som planterat tulpaner i barnens sandlåda. Scenerna representerar olika målgrupper Plantagen vill nå och avslutas med Plantagens trädgårdsmästare som säger att de kan hjälpa den trädgårdsintresserade vidare.

– Filmen för in handelsträdgårdens DNA i varuhusmiljön men förnyar också begreppet trädgård. Det nya manéret ”Hela trädgårdens varuhus” inbegriper alla platser där man slappnar av bland egenodlade växter, till exempel vid blomlådan på balkongen, säger Johan Salander, projektledare på Volt.

Läs mer om Plantagens marknadsstrategier i DM Plus.

Arbetsgrupp Volt:

Stefan Lindros/Henrik Stampe, Strategi

Michael Lee Bjerkö, Designer

Hanna Landing, Copy

Jörgen Berglund, AD

Åsa Stjärnquist, Formgivare

Staffan Kjellvestad, Retusch

Susanne Göthberg, Produktionsledare

Johan Salander, Projektledare

Foto: Fredrik Klintberg

Illustration: Mikael Eriksson

Byråproducent: Marcus Sundqvist/Colony

Produktionsbolag: Visual Art

Producent: Dan Svensson

Regi/foto: Henrik Gyllensköld

Ämnen i artikeln:

PlantagenVolt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.