Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Här är vinnarna i Young Lions 2015

Publicerad: 12 Maj 2015, 16:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

På tisdagskvällen arrangerade Komm, Dagens Media och Getty Images ett mingel på Volvo Cars Showroom i Kungsträdgården i Stockholm.


Vinnarna av Young Lions får representera Sverige i Young Lions under Cannes Lions i slutet av juni.

Här är vinnarna:

Design

Kim Dion-Laplante och Ermir Peci, Essen International

Bidrag:

Diabetesförbundet 2015

Bidragsbeskrivning:

Vi vill tillgängliggöra Diabetesförbundet genom att visa på öppenhet, sänkta trösklar för medlemskap och ett högre påvisat värde.

Se bidraget här:

http://reklamvarlden.se/YoungLions/yl15-n/yl15-n/Diabetsförbundet2015.pdf

Cyber

Samuel Skwarski och Anders Pålsson, JMW Kommunikation

Bidrag:

Diabetesfadder

Bidragsbeskrivning:

En ny plattform som kopplar ihop diabetiker med "tinder-teknik" för att kunna prata om sådant de inte orkar prata med anhöriga om.

Se bidraget här:

http://reklamvarlden.se/YoungLions/yl15-n/yl15-n/Diabetesfadder.pdf

PR

Joseph Borenstein och Linnéa Rinäs, Cohn & Wolfe

Bidrag:

Blodsockerfallet

Bidragsbeskrivning:

I samarbete med Gröna Lund döps Fritt fall om till Blodsockerfallet under en säsong. Kampanjen använder en intern jargong och igenkänningshumor i form av åkattraktionsliknelsen, för att skapa en vi-känsla diabetiker emellan. Den visar även potentiella medlemmar att Diabetesförbundet har muskler nog att både öka allmänhetens kunskap om diabetes och nå ut till politiker.

Se bidraget här:

http://reklamvarlden.se/YoungLions/yl15-n/yl15-n/Blodsockerfallet.pdf

Print

Fanny Svensson och Alexander Rehnby, Saatchi&Saatchi

Bidrag:

Sockerhotet

Bidragsbeskrivning:

Som diabetiker lever du under ett ständigt dödshot från ditt blodsocker, det har vi tagit fasta på vår annons. Men, många brukar säga att det är inte förrän man förstått att man inte är odödlig som man verkligen börjar leva. Och det är lite det som är grejen, för det är tufft att leva som diabetiker. Men det är fortfarande ett liv som är lika fantastiskt och lika värdefullt som vilket annat liv som helst. Och det livet ska inte vara krångligare och svårare än vad det egentligen behöver vara.

Se bidraget här:

http://reklamvarlden.se/YoungLions/yl15-n/yl15-n/Sockerhotet.pdf

Årets jury bestod av:

Fredrik Simonsson, Art Director på DDB.

Mattias Ronge, vd på Edelman Deportivo.

Ulla Karin Barrett, byråchef på The Fan Club.

Jacob Bergström, kreativ chef på Silver.

 

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.