Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Här är vinnarna i Inhouse

Publicerad: 15 Februari 2011, 20:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Första upplagan av Dagens Medias och Arkitektkopias tävling för inhousebyråer, Inhouse, är avgjord. Ica, Tre och Leaf är några av vinnarna.


Ämnen i artikeln:

Dagens MediaTreICAInhouseTV4

Totalt anmäldes 145 bidrag i Inhouse fem kategorier och vinnarna blev Ica, TV4, Tre, Leaf och Telge.

Juryarbetet för att vaska fram de fem vinnarna har pågått under flera veckor. Bidragen har bedömts utifrån parametrarna: kreativ höjd, tydlighet, relevans och genomförande. När nu tävlingen ska summeras säger juryordförande Meg Tivéus:

– Det har genomgående varit väldigt hög kvalitet på bidragen, väldigt ambitiösa. Det har inte varit lätt att utse vinnarna och det har varit mycket material att gå igenom, hela rummet var fullt av annonser och trycksaker.

Jurymedlemmarna har var för sig valt ut sina favoriter och sedan har gruppen tillsammans diskuterat fram vinnarna, silver- och bronspristagarna.

– Vi har valt att göra så här för att få integritet i tävlingen. Var och en gör sina egna val och sedan får man stå upp och tala sig varm för sina kandidater. Vi har haft många och långa diskussioner.

Tanken bakom Inhouse är att premiera det jobb som görs av inhouse-byråerna, som vanligtvis inte får samma uppmärksamhet som de fristående byråerna.

– Guldäggsglamouren når inte inhouse-byråerna, trots att så mycket bra görs på avdelningarna. Därför känns det väldigt roligt att få lyfta upp dem nu. Av det stora intresset att döma finns det ett stort behov av den här tävlingen.

Vinnarna med juryns motivering:

 

Bästa expo

Tre: Victoria & Daniel

En vepa i marknivå utgjorde fonden när bröllopsvagnen passerade på Kungsgatan.

Juryn: Enkel och slagkraftig kidnappning av årets största folkfest. Hurra, hurra, hurra.

2:a DHL: DHL Servicepoint

3a: Telge AB: Kringelfestivalen 2010

 

Bästa marknadsavdelning

Telge: Anna Nilheimer

Telge vinner årets marknadsavdelning i konkurrens med Ving, Leaf och Ejendals.

Juryn: Aktiv och systematisk med en framåtanda man inte väntar sig av ett sådant bolag. Vilket säkert förklarar att så många höjt på ögonbrynen och ändrat sin uppfattning om varumärket.

Bästa kampanj

Leaf: Ahlgrens bilar lakrits

Luciatåg, mejlutskick, hyllmaterial och kundvagnsnycklar hjälpte till att lansera den nattsvarta nyheten.

Juryn: Så mycket mer än en gammaldags kampanj. Engagerar alla från sockerbagaren till munstopparen och når dokumenterat imponerande resultat.

2:a Kanal 5: Lanseringen av Wipeout

3:a IT Bolaget Pr & Per: Vi kan mobil utveckling!

Bästa trycksak

Ica: To Go

I början av förra året rullade Ica ut sitt nya butikskoncept, Ica to go.

Juryn: Välgjort, varumärkesbyggande och värdefullt. Så mycket mer än ”bara” en trycksak, något kunderna är glada att bära med sig, bokstavligt talat To Go.

2:a Scanpix Kronprinsessbröllopet – en bildessä

3:a Clas Ohlson Höst & Vinterkatalog

Bästa dr

TV4: ”Johan Falk”

TV4 skickar en klassisk snutfika, alltså en låda syltmunkar, till landets mediebyråer och nöjesjournalister.

Juryn: Välgjort, och målgruppsanpassat för en mycket uppvaktad skara mottagare som har ödet i sina händer.

2:a Restauranggruppen AB & Restaurang Spessito:

3a: Ejendals:

Tällbergshandskar

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.