Här är svenskarna som har chans att vinna i Echo Awards

2018-08-24 15:16  
"The original brushes of Edvard Munch", framtagen av Abby Priest för Adobe, har vinstchans i kategorin Business Products and Services.

Få svenska nomineringar i årets Echo Awards.

Echo Awards är världens största tävling i datadriven marknadsföring, vars prisutdelning i år äger rum i Las Vegas i samband med konferensen &Then den 7 oktober.

I år har dock de svenska byråerna endast sex vinstchanser, att jämföra med förra årets 15. Se hela listan nedan.

Här kan du läsa de svenska jurymedlemmarna Jan Ringsø och Niklas Synnings spaningar från juryarbetet i Echo Awards.

Svenska nomineringar i Echo Awards 2018:

 

BYRÅBIDRAGKUNDKATEGORI
Abby PriestThe Original Brushes of Edvard MunchAdobeBusiness Products and Services
CreunaThe Period ChallengeEssity Personal CarePharmaceutical and Healthcare
LebowskiPush the button!NethouseBest use of Direct Mail
Reaktion i Sverige ABRoad to successRenaultAutomotive
Reaktion i Sverige ABRoad to successRenaultContent
PoolKLM Amsterdam SneakerKLMTravel & Hospitality

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt