Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Här är Sats nya profil

Publicerad: 14 Januari 2011, 09:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Designbyrån Essen har fräschat upp gymkedjan Sats grafiska profil. Bättre eller sämre? Rösta på dagensmedia.se.


Ämnen i artikeln:

Sats

Essens designarbete stannar inte vid en ny logga utan spänner över kedjans hela grafiska profil på den nordiska marknaden, från nätet ut i själva träningscentren.

– Sats är moderna i sina produkter men grafiskt har de halkat efter en aning. Vi har försökt modernisera den grafiska profilen men samtidigt valt att behålla typiska kännetecken som rombformen, säger Carl Johan Näs, kreativ chef på Essen.

Tidigare har Sats grafiska manér på nätet och i tryck skiljt sig åt från det som fanns ute i träningslokalerna. Essen har nu skapat ett enhetligt uttryck på hela den nordiska marknaden.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Sats

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.