Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Här är juryn för svenska Young Lions

Publicerad: 20 Februari 2013, 06:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:55

Reklamtävlingen Young Lions prisar unga kreatörer parallellt med Cannes Lions. Nu är juryn för den svenska delen av tävlingen klar.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsSveriges kommunikationsbyråerKomm

Årets Young Lions-jury består av Andreas Ullenius, creative director på Åkestam Holst, Johan Eghammer, art director på Forsman Bodenfors, Isabelle Dahlborg Lidström, creative director på Nine och Liv Sandberg, group client service director på Starcom.

Andreas Ullenius är ordförande: – Jag tycker den här tävlingen är lika viktig som rolig, och för oss som har förmånen att sitta i juryn lika inspirerande som läskig. Vi har Sveriges mest drivna kreatörer som har chansen att ta ut svängarna vidare än vad vardagen kanske tillåter, säger han i ett pressmeddelande.

Young Lions ska prisa unga kreatörer mellan 18-28 år och ingår i världens största reklamtävling Cannes Lions. Nytt för i år är att Cannes Lions söker unga talanger i hela landet.

Den 5 mars klockan 10.00 släpps briefen i form av en film som visas samtidigt i Stockhom, Göteborg, Malmö och Skellefteå.

– I vår satsning att finnas med engagemang från norr till söder är det i år extra kul att ta Cannes Lions med Young Lions Live-brief ut på byråerna. säger Jessica Bjurström, vd Komm i ett pressmeddelande.

Uppdraget går ut på att ta fram en tidningsannons, mediastrategi, banner eller visuell identitet för en ideell organisation. Vilken det blir meddelas den 5 mars.

Arrangerar tävlingen i Sverige gör Sveriges kommunikationsbyråer tillsammans med Getty Images. Mediapartner är Dagens Media.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev