Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Här är dyraste reklamytan i Mall of Scandinavia

Nya jättegallerian Mall of Scandinavia innebär nya annonsytor med Visual Arts.


Publicerad 2015-11-13 13:58
Uppdaterad 2015-12-06 20:21

Ämnen i artikeln:

Visual Art

Dela artikeln:

I torsdags öppnade jättegallerian Mall of Scandinavia som lanserats med massiv marknadsföring, bland annat med en pr-kupp med dj-duon Rebecca och Fiona, som Dagens Media tidigare berättat om.

Invigningen präglades av en stor portion kaos, med brandlarm som gick och enorma bilköer som började redan inne i centrala Stockholm. Tanken var att shoppingcentrumet skulle ha specialöppet till midnatt, men redan vid 22-tiden stängdes inflödet till centrumet för besökare.

Mall of Scandinavia har över 100 000 kvadratmeter butiksyta med över 230 butiker på i huvudsak två plan, men fastigheten har sju våningar. På övriga våningsplan finns totalt 4000 parkeringsplatser.

Nordens största galleria innebär även nya mediamöjligheter.

Visual Arts skärmar syns nu i Mall of Scandinavia, som utökar sitt reklamnätverk med 18 specialtillverkade totems med 36 stycken 65-tumsskärmar på plats i centrummiljön.

På fasaden sitter vad som enligt Visual Arts är en av Europas största LED displayer på 525 kvadratmeter, byggd runt ett hörn.

Från och med den 1 januari är LED:en ute säljbart till externa annonsörer och kostar 51 000 kr per vecka för 10 procent av exponeringarna.

Visual Art har tidigare jobbat med kunder som Ica, Telia, Åhléns, Apotek Hjärtat och The Body Shop.

– Vart än du går i centrumet så omges du av snygga digital signage-lösningar som ger ett professionellt intryck, en upplevelse utöver det vanliga, vilket vi självklart är väldigt stolta över, säger Hoss Khosravi, affärsområdeschef på Visual Art, i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ:

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.